Sims-emilia

Alla inlägg under december 2012

Av Emilia - 30 december 2012 16:39

             Jag har tänkt börja göra inlägg som heter "Veckans download!", där jag tipsar om olika nedladdningar.

Här kommer den första Veckans download (inte så julig, jag vet..)! :D

                        


Shorts från Lilisims.

Finns i både sims3pack och package här (bläddra lite ner så ser du shortsen).



Av Emilia - 29 december 2012 22:04

Ledsen att jag inte har uppdaterat, har varit sjuk. Är dock det fortfarande men jag mår tillräckligt bra för att kunna skriva inlägg på bloggen igen. :)

 


När man installerar The Sims 3 Destination Världen så kommer simmarna kunna åka till tre länder, varav en av de är Al Simhara, Egypten. I Egypten finns det stora pyramider och gravkammare som är fullproppade med skatter och faror, därför ska man vara fullt utrustad med mat som man kan äta, tält som man kan sova i och andra saker som är nödvändiga. Utrustning kan man köpa hos diversehandlaren på torget i Al Simhara. De andra handlarna har också saker som kanske är intressanta. Till exempel så har specialhandlaren ett slags mumiegodis som kan distrahera mumier ifall du skulle råka springa på en.

I gravkammaren finns många fällor på väggarna och på golven så man måste vara försiktig så att simmen inte hamnar i en fälla, annars kan det leda till döden. Det finns olika slags fällor, bland annat elekricitet, vanligt vatten, eld. Min sim hade tyvärr oturen att hamna i en elektrisk fälla... Min sim hade ändå tur i oturen så den dog inte, den blev bara förkolnad. :P

Man kommer säkert också att finna en brunn, som man antingen kan bli genomvåt i eller utforska under vattnet. Oftast när man utforskar så brukar brunnen leda simmen till en skatt eller ett annat rum men det kan leda till hemska saker också, som till exempel mumier.

  

På väggarna/golven så kan det finnas "små hål" som man kan undersöka genom att sticka in handen. Det kan finnas skatter, dolda kontakter och "myror" i hålen.

 

Det finns lönndörrar som kan leda simmen till ett annat rum. Håll musen över väggen, om det går att klicka på väggen så är det en lönndörr. Man kan också placera en lönndörr i hemmet via Byggläget>Dörrar.

 

Övriga bilder:

Baslägret i Al Simhara.

Min sim hittar en skatt.  

Tre pyramider.

Sfinxen. 

Min sim öppnar en dörr med hjälp av en nyckelsten, som de flesta låsta dörrar kräver för att kunna öppnas.

 


ALLA BILDER TILLHÖR MIG OCH FÅR INTE TAS UTAN TILLÅTELSE!

 


                            Inom kort kommer inlägg om Champs Les Sims och Shang Simla också! :)


Av Emilia - 25 december 2012 18:54

Det får bli ett kort inlägg med lite bilderidag, skulle egentligen vara något annat men jag är lite upptagen just nu.

                     

Av Emilia - 23 december 2012 20:05

      

För några dagar sedan laddade jag ner den exotiska staden Sunlit Tides och än så länge tycker jag om staden/ön väldigt mycket! Jag älskar det tropiska temat och naturen på ön. Alla hus och byggnader är också anpassade för miljön. Så jag har tänkt att skriva en recension om staden! :)

Så här beskriver EA staden/ön:

En modern stadskärna lämnar plats åt en grönskande djungel med utspridda exotiska bungalower och semesterhusvid stranden, inbäddade mellan havets mjuka vågor och en soldränkt lagun. Njut av en picknick på stranden, planera ett hemligt möte vid ett vattenfall eller mys tillsammans med din käresta i skuggan av en palm och se solen gå ner i havet. Kommer dina simmar att finna den sanna kärleken, eller bara ha kul i jakten på den?

 

VERSIONER & INNEHÅLL

Det finns två olika versioner; Standardversion och Guldversion. Standardversionen innehåller bara själva staden. I guldversionen följer Massagebordet Zentastiskt, Ånga på-bastu, Stillhetens hem (ungefär som ett spa), Utomhusduschen "Håll mig ren" och ännu fler föremål med. Standardversionen kostar 2 450 simpoints och Guldversionen kostar 4 350 simpoints.

Kläder och hår som följer med i båda versionerna:

           

 

BILDER

 

 


 

 

   

 

 

Alla bilder är från thesims3.com

 

LADDA NER 

Du kan ladda ner det lagligt här.

Du kan ladda ner det olagligt här (jag är inte skyldig ifall ni får problem).

 

MITT BETYG 

Mitt betyg blir:          4/5

Jag älskar verkligen staden och dess miljö, det är något jag faller i! Tomterna är jättefina och har ett tropiskt tema. Men EA kan försöka ta med lite mer saker, tex kläder. Det blev inte mycket där. Jag tycker nästan att det är värt pengarna, men det är ändå väldigt dyrt så jag vet riktigt inte hur det blir. Och guldversionen är väl nog med dyr..? Själv piratkopierade jag, så jag har inte köpt någonting.....+

 

Bra:

- Tomterna är väldigt dekorativa med massor av palmer, buskar, blommor.. Jag älskar verkligen naturen på ön!

- Det är bra att EA har lämnat ett helt kvarter tomt så att man kan bygga egna hus.

- Fina föremål som följer med staden! Jag gillar allra mest bastun.

 

 

Dåligt:

- Som sagt, synd att det inte följer med så mycket kläder och hår.

- Båda versionerna av staden är väldigt dyra (alla städer som EA gör är dyra)!

 

Jag kom inte på så mycket vid bra och dåligt, men aja... Hoppas ni gillar recensionen. xD



Av Emilia - 23 december 2012 14:10

Här kommer några downloads! De flesta nedladdningar som jag visar på bloggen har jag själv laddat ner och provat, för att försäkra mig om att de fungerar som de ska. Man vill ju inte få buggar eller att det ska se fult ut, eller hur? ^^

 

Hår från Anubis.  

För barn-åldring.

Finns att ladda ner i både sims3pack och package här.

 

Posepack från Ace Creators.

Finns endast i package här.

 

Klänning från Juliana's Corner.

För ungdom-vuxen.

Finns i både sims3pack och package här.


Av Emilia - 23 december 2012 13:06

Jo, som ni säkert har hört så ryktas det om ett nytt expansionpaket som kommer släppas nästa år. Expansionpaketet heter The Sims 3 Universitetsliv och kommer handla om just livet på universitetet. Det har kommit bilder på omslaget och så vidare... Men inget är officiellt ännu.

                  

                                               

                                                                     Omslaget.

Inte mina bilder.


Av Emilia - 23 december 2012 13:01

Hej och välkommen till min nya blogg om The Sims 3! :)

Det här är inte första gången jag har en blogg, jag hade en annan som också hette Sims-emilia. Men jag raderade den, det var för mycket "strunt-inlägg" på den. Jag har valt att starta en ny blogg där jag skriver om spelet. Nu har jag fixat till headern och så, nu väntar bara inlägg! :D

Tidigare månad - Senare månad

Not from Sweden?

Vill du också ha fallande hjärtan eller något annat som faller ner?

Länk:

Presentation


Hej och välkommen till en blogg om The Sims 3! Jag är en tjej på 11 år som heter Emilia och här kommer jag att skriva om tips, nedladdningar, nyheter och allt annat som angår spelet! Hoppas att du kommer att stanna kvar här och läsa mina inlägg. Glöm inte

Fråga mig

30 besvarade frågor

Jag på Thesims3.com

Ni får jättegärna bli vän med mig på Thesims3.com! :D

Där heter jag emilia0104.

 

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Historier/noveller
 Nyheter
 Nedladdningar
 Tips och fusk
 Guider
 Mitt spel
 Annat (kommentera gärna vad)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Regler

För att bloggen ska bli en roligare plats att läsa på så har jag satt upp regler. Jag vill gärna att alla följer reglerna så att det ska bli trevligare att vara på bloggen. Jag kommer lägga till fler regler om det behövs. :)

 

Gör inte reklam för dig själv! Om det finns det minsta "Kolla gärna min blogg" i någon kommentar så tas kommentaren bort.

Ställ inte samma fråga/kommentar flera gånger. Ibland kan det ta lång tid att svara, händer det att någon skickar samma fråga/kommentar flera gånger tas ena kommentaren bort.

Var inte elak mot andra. Ingen ska vara elak i kommentarsfältet, frågerutan, gästboken eller någon annanstans.

Berätta gärna era åsikter om bloggen. Vad som kan förbättras osv. Jag tål kritik, men såklart ska man inte överdriva om man tycker något är dåligt.

Ta aldrig mina texter/bilder utan tillåtelse! Det är inte schysst och förr eller senare kommer man att bli upptäckt för det man har gjort.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

I gästboken får du skriva vad som helst, dock är reklam aldrig tillåtet. Ni kan skriva om sims, förbättringar och kritik på bloggen eller något annat du känner att du vill skriva. ^^

Gå till gästboken genom att klicka på bilden nedanför.

 

Följ bloggen

 

 

 

   

RSS

Länkar


Skapa flashcards