Sims-emilia

Alla inlägg under januari 2013

Av Emilia - 31 januari 2013 17:59

 


Aurora Skies är den nya världen som kommer till Store!

Den kommer den 21 februari 2013.

Jag tycker än så länge att den verkar helt okej. Kommer nog ladda ner den, det ser ut att bli en superfin stad. ^^


Såhär beskriver EA staden:

Upptäck de hisnande miljöerna och den enorma, orörda naturen som väntar på dig i Aurora Skies! Den pittoreska kuststaden har allt som behövs för ett liv i naturen; låt din familj växa till sig på de stora ytorna och husen som omges av ett miljövänligt samhälle, traska runt under majestätiska och praktfulla vattenfall som planar ut i en stor naturligt uppvärmd sjö, eller ta en nattlig promenad under den ljusa flerfärgade natthimlen. Det är den perfekta tillflyktsorten för simmar som vill ha en förändring i sitt liv, som söker sig själva, eller som vill ha en bit av fridkakan.

 

Det finns annars inte mycket information om världen än men EA har släppt några bilder (visar inte alla) :

      

 


Mer information kommer!





Av Emilia - 30 januari 2013 20:07

 


Svaret är Sunset Valley. Tro mig, Bridgeport är inget för mig! xP

Det är inte det att jag inte gillar Bridgeport, det är bara en stad som inte passar den sortens typ av simmar jag gör. Jag gillar att göra "familj-simmar". En trevlig liten familj med väluppfostrade barn osv. skulle inte passa ihop med storslagna Bridgeport som kryllar av kändisar, barer och vampyrer :I

Men ibland kan jag ändå få ett sug att göra en kändis, då låter jag henne (det är nästan alltid en tjej) flytta in i Bridgeport. Annars så håller jag mig till mysiga Sunset Valley. ^^

Av Emilia - 30 januari 2013 19:12


När ett barn föds så kan det ibland komma med en docka i katalogen (dockan kan ibland komma med posten också).

 

Det är en magisk docka som kan bli levande!

Allt som behövs är kärlek. Barnet måste leka med dockan och bygga upp relationen med den. Det kommer då och då att komma upp meddelanden i hörnet så som "Sam är verkligen förtjust i Tim, Sam borde kanske leka med dockan mer? Vem vet vad som händer när han växer upp!" och liknande.

Så låt barnet leka med dockan ofta så kan den bli levande när barnet växer upp.


 


I takt med barnets ålder kommer dockan också att växa upp. När de växer upp kommer de ha relationen Vän.

Det finns mycket man kan hitta på med låtsaskompisen. Man kan leka, be den att städa, be den att hämta ett mellanmål och det bästa är att ingen utom ägaren kan se låtsaskompisen!

Så bli inte förvånad om andra simmar i närheten blir chockade när de ser att barnet pratar med luft..



Även när barnet växer upp till tonåring kommer låtsaskompisen också att bli tonåring. Så länge vänskapen fortfarande är kvar och de är med varandra så kommer låtsaskompisen alltid stå vid barnets sida.

Vill du att låtsaskompisen ska bli fullt levande, alltså förvandlas till en sim helt enkelt?

Det går att fixa! Med hjälp av kemibänken, som man får med i Leva livet, så kan man göra ett elixir som din låtsaskompis sedan dricker och blir en riktig sim! Svårare än så blir det inte, eller jo. Din sim måste vara väldigt duktig, vara i nivå 10 inom att skapa elixir (blanda inte ihop dessa elixir med elixir från The Sims 3 Övernaturligt)  och ha kunnat skapa alla andra elixir som går att göra. Men det är värt slitet, du får din docka att bli en sim ju!


När din sim leker, ser eller bara är med låtsaskompisen får han/hon några positiva humörreffekter, bland annat en som heter Jag tror inte mina ögon! och en annan som heter Skaffar kompisar. När din sim går och lägger sig, går till skolan eller överhuvudtaget lämnar huset så kommer låtsaskompisen att bli en docka igen tills simmen kommer tillbaka. Då vaknar den till liv igen.

   



OBS: Låtsaskompis kommer ifrån expansionpaketet The Sims 3 Leva Livet,

så detta är ingenting som följer med grundspelet.











Av Emilia - 29 januari 2013 20:27

 

Jag försöker att spela i generationer, vilket jag har lyckats med en familj (ska nog skriva om den familjen inom kort)...

Annars brukar jag göra en familj och när jag stänger av spelet raderar jag de nästa gång jag ska spela,

och gör en ny familj. Så för mig är det ganska svårt att spela i generationer.


Imorgon kommer ett inlägg om låtsaskompisar!

Av Emilia - 28 januari 2013 11:46

 

Usch det känns som att de svårare frågorna kommer nu. :/

Jag älskar båda två lika mycket så svaret blir ingenting. Båda två är lika vackra och suveräna att åka till!


Vilken föredrar du?



Av Emilia - 28 januari 2013 11:32

 

Hmm. Svår fråga.

Jag vet inte riktigt, ibland gör jag snygga simmar med dåliga egenskaper och ibland tvärtom...

Svaret får nog bli ful sim med bra egenskaper.

Man ska bry sig om den inre sidan, inte den yttre. ^^ Men såklart ska det inte vara för fult.

Av Emilia - 27 januari 2013 19:54

Ledsen för att jag är sen, igen, och dagens fråga/dag kommer att komma imorgon istället.

Ledsen men hinner inte, har varit upptagen som vanligt...

 

Jag brukar inte tänka mycket på färdigheterna så jag vet inte..

Men jag gillar färdigheten Författande, jag brukar låta mina simmar skriva böcker, som jag sedan byter ut mot de andra böckerna som brukar komma med i bokhyllor.

Så svaret är Författande. En finfin egenskap enligt mig. :)

Av Emilia - 27 januari 2013 11:44

Här kommer en längre "Veckans Download!", med både kläder, möbler och poser.


 

Posepack av Mi's Sims Dairy.

Finns endast i package här.

(Mer bilder av poserna finns på sidan)


 

Outfit av jockersims3.

För Ungdom-Vuxen.

Finns i både sims3pack och package här.


 

Datorer (Apple Macbook) av One Billion Pixels.

Det finns två set, mer bilder finns på sidan.

Finns endast i package här.


 

Klänning från Augusto Studio.

Till Ungdom-Vuxen.

Finns i både sims3pack och package här.




---------------------------

Mitt internet började helt plötsligt krångla jättemycket, så jag avslutar inlägget här, men när jag har fixat problemet fortsätter jag med inlägget!


Not from Sweden?

Vill du också ha fallande hjärtan eller något annat som faller ner?

Länk:

Presentation


Hej och välkommen till en blogg om The Sims 3! Jag är en tjej på 11 år som heter Emilia och här kommer jag att skriva om tips, nedladdningar, nyheter och allt annat som angår spelet! Hoppas att du kommer att stanna kvar här och läsa mina inlägg. Glöm inte

Fråga mig

30 besvarade frågor

Jag på Thesims3.com

Ni får jättegärna bli vän med mig på Thesims3.com! :D

Där heter jag emilia0104.

 

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Historier/noveller
 Nyheter
 Nedladdningar
 Tips och fusk
 Guider
 Mitt spel
 Annat (kommentera gärna vad)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Regler

För att bloggen ska bli en roligare plats att läsa på så har jag satt upp regler. Jag vill gärna att alla följer reglerna så att det ska bli trevligare att vara på bloggen. Jag kommer lägga till fler regler om det behövs. :)

 

Gör inte reklam för dig själv! Om det finns det minsta "Kolla gärna min blogg" i någon kommentar så tas kommentaren bort.

Ställ inte samma fråga/kommentar flera gånger. Ibland kan det ta lång tid att svara, händer det att någon skickar samma fråga/kommentar flera gånger tas ena kommentaren bort.

Var inte elak mot andra. Ingen ska vara elak i kommentarsfältet, frågerutan, gästboken eller någon annanstans.

Berätta gärna era åsikter om bloggen. Vad som kan förbättras osv. Jag tål kritik, men såklart ska man inte överdriva om man tycker något är dåligt.

Ta aldrig mina texter/bilder utan tillåtelse! Det är inte schysst och förr eller senare kommer man att bli upptäckt för det man har gjort.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

I gästboken får du skriva vad som helst, dock är reklam aldrig tillåtet. Ni kan skriva om sims, förbättringar och kritik på bloggen eller något annat du känner att du vill skriva. ^^

Gå till gästboken genom att klicka på bilden nedanför.

 

Följ bloggen

 

 

 

   

RSS

Länkar


Skapa flashcards