Sims-emilia

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

The Sims 3 Leva Livet - Låtsaskompisar

Av Emilia - 30 januari 2013 19:12


När ett barn föds så kan det ibland komma med en docka i katalogen (dockan kan ibland komma med posten också).

 

Det är en magisk docka som kan bli levande!

Allt som behövs är kärlek. Barnet måste leka med dockan och bygga upp relationen med den. Det kommer då och då att komma upp meddelanden i hörnet så som "Sam är verkligen förtjust i Tim, Sam borde kanske leka med dockan mer? Vem vet vad som händer när han växer upp!" och liknande.

Så låt barnet leka med dockan ofta så kan den bli levande när barnet växer upp.


 


I takt med barnets ålder kommer dockan också att växa upp. När de växer upp kommer de ha relationen Vän.

Det finns mycket man kan hitta på med låtsaskompisen. Man kan leka, be den att städa, be den att hämta ett mellanmål och det bästa är att ingen utom ägaren kan se låtsaskompisen!

Så bli inte förvånad om andra simmar i närheten blir chockade när de ser att barnet pratar med luft..



Även när barnet växer upp till tonåring kommer låtsaskompisen också att bli tonåring. Så länge vänskapen fortfarande är kvar och de är med varandra så kommer låtsaskompisen alltid stå vid barnets sida.

Vill du att låtsaskompisen ska bli fullt levande, alltså förvandlas till en sim helt enkelt?

Det går att fixa! Med hjälp av kemibänken, som man får med i Leva livet, så kan man göra ett elixir som din låtsaskompis sedan dricker och blir en riktig sim! Svårare än så blir det inte, eller jo. Din sim måste vara väldigt duktig, vara i nivå 10 inom att skapa elixir (blanda inte ihop dessa elixir med elixir från The Sims 3 Övernaturligt)  och ha kunnat skapa alla andra elixir som går att göra. Men det är värt slitet, du får din docka att bli en sim ju!


När din sim leker, ser eller bara är med låtsaskompisen får han/hon några positiva humörreffekter, bland annat en som heter Jag tror inte mina ögon! och en annan som heter Skaffar kompisar. När din sim går och lägger sig, går till skolan eller överhuvudtaget lämnar huset så kommer låtsaskompisen att bli en docka igen tills simmen kommer tillbaka. Då vaknar den till liv igen.

   



OBS: Låtsaskompis kommer ifrån expansionpaketet The Sims 3 Leva Livet,

så detta är ingenting som följer med grundspelet.











 
 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

30 januari 2013 21:23

Väldigt hjälpsamt inlägg.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 15 maj 2013 16:14

Ledsen att jag gjorde er besvikna och bara lämnade allt här men bloggen tar upp alldeles för mycket av min tid, jag har  viktigare saker att bekymra mig om, utanför Internet. Detta innebär att jag stänger bloggen, det fungerar bara inte. Jag lämnad...

Av Emilia - 24 mars 2013 17:43


Nu har en vinnare äntligen dragits i tävlingen.   Vinnaren är... Simsing!   Grattis, och vad kul att många vad med. Lycka till nästa gång säger jag till alla andra som var med. :) Första pris var ju att jag skulle skriva ett inlägg om vinna...

Av Emilia - 22 mars 2013 19:47


  Fortfarande inga bilder, och kortare text den här gången.   Det har gått bra för familjen sen Elizabeth föddes. Dock jobbade Sebastian hela tiden så Samantha fick ta hand om henne. Hon klagade inte alls speciellt mycket över att hon var tvun...

Av Emilia - 20 mars 2013 17:45

Trots att jag har varit sjuk så har jag hunnit spela lite Universitetsliv. Spelet är helt fantastiskt hittils! Det finns så mycket att utforska, och jag har inte ens börjat. ;) Men nog om det, nu ska jag skriva om min sim som ska skickas till unive...

Av Emilia - 20 mars 2013 15:46

  Posepack av R&S Gemsims Dollhouse (Skylar).   Läs mer och installera poserna här. Finns endast i package.   ...

Not from Sweden?

Vill du också ha fallande hjärtan eller något annat som faller ner?

Länk:

Presentation


Hej och välkommen till en blogg om The Sims 3! Jag är en tjej på 11 år som heter Emilia och här kommer jag att skriva om tips, nedladdningar, nyheter och allt annat som angår spelet! Hoppas att du kommer att stanna kvar här och läsa mina inlägg. Glöm inte

Fråga mig

30 besvarade frågor

Jag på Thesims3.com

Ni får jättegärna bli vän med mig på Thesims3.com! :D

Där heter jag emilia0104.

 

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Historier/noveller
 Nyheter
 Nedladdningar
 Tips och fusk
 Guider
 Mitt spel
 Annat (kommentera gärna vad)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Regler

För att bloggen ska bli en roligare plats att läsa på så har jag satt upp regler. Jag vill gärna att alla följer reglerna så att det ska bli trevligare att vara på bloggen. Jag kommer lägga till fler regler om det behövs. :)

 

Gör inte reklam för dig själv! Om det finns det minsta "Kolla gärna min blogg" i någon kommentar så tas kommentaren bort.

Ställ inte samma fråga/kommentar flera gånger. Ibland kan det ta lång tid att svara, händer det att någon skickar samma fråga/kommentar flera gånger tas ena kommentaren bort.

Var inte elak mot andra. Ingen ska vara elak i kommentarsfältet, frågerutan, gästboken eller någon annanstans.

Berätta gärna era åsikter om bloggen. Vad som kan förbättras osv. Jag tål kritik, men såklart ska man inte överdriva om man tycker något är dåligt.

Ta aldrig mina texter/bilder utan tillåtelse! Det är inte schysst och förr eller senare kommer man att bli upptäckt för det man har gjort.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

I gästboken får du skriva vad som helst, dock är reklam aldrig tillåtet. Ni kan skriva om sims, förbättringar och kritik på bloggen eller något annat du känner att du vill skriva. ^^

Gå till gästboken genom att klicka på bilden nedanför.

 

Följ bloggen

 

 

 

   

RSS

Länkar


Skapa flashcards