Sims-emilia

Alla inlägg under februari 2013

Av Emilia - 28 februari 2013 10:59

Jag vet att bloggen har varit inaktiv ett långt tag nu. Men jag har varken tid eller ork för att hålla bloggen igång varje dag. Det finns så mycket annat som kommer ivägen. Jag vill inte sluta blogga, men jag vill inte heller bli tvingad att göra 1-2 inlägg varje dag. Så jag gör bara inlägg när jag känner för det och har tid, det går annars inte.
Det var bara det jag ville säga, så att ni är informerade om vart jag har tagit vägen. ;)

Av Emilia - 19 februari 2013 21:02

Simsdeluxe har gjort en tävling. Det gäller att ta en bild på temat "Du och Jag", det kan vara kompisar, djur osv...

Den som får första pris får ett fantastiskt pris; The Sims 3 Sovrum & Badrum! ^^

Vill du ha mer information eller delta i tävlingen, klicka här.


Mitt bidrag:

 


Den här bilden tycker jag skulle passa till temat "Du och jag", eftersom det är, vad jag tycker, unik kärlek. Vissa personer tänker bara på att den som man är kär i måste vara snygg, tuff eller på något annat sätt se bra ut. Men det är egentligen inte så. På bilden så finns " den fina tjejen och den fula killen". Man kanske inte ser det så bra, men killen har lite töntiga kläder, rosa glasögon, mycket fräknar och finnar, men har är otroligt snäll och omtänksam. Tjejen älskar honom för den han är, även om han inte alls är snygg. Det är det bilden handlar om.

Det är insidan som räknas. :)


Av Emilia - 16 februari 2013 12:00

Missade du livesändningen i torsdags då det pratades om Island Paradise (Semesterparadis på svenska), Aurora Skies och Universitetsliv?

Var inte orolig, du kan se hela sändningen genom att klicka här. ^^


Jag vill också passa på att visa er det här klippet, en walktrough på Universitetsliv. :)

Den är ganska bra så kolla in den!



Av Emilia - 16 februari 2013 09:49

Livesändningen i torsdags handlade bland annat om det nya expansionpaketet The Sims 3 Island Paradise, det svenska namnet är The Sims 3 Semesterparadis, som kommer ut den 27 juli. Det verkar vara ett strålande paket! Simmarna kan åka till en semesterort, bo på hotell, eller varför inte åka ut på vattnet med en egen husbåt? Du kan skapa din alldeles egna semesterort åt dina simmar också! Det finns så mycket roligt, dessutom kommer man att kunna dyka och snorkla under vattnet. Vem vet vad (eller vem) du träffar på i djupet? Kanske ser du en skatt, eller en sjöjungfru som simmar förbi? ;)


Här kommer några bilder från livesändningen.

     


 

EA beskriver spelet såhär:

Nya äventyr väntar dina simmar på semesterparadisets soldränkta stränder och glittrande vatten!

Dina simmar kan ge sig ut på en oförglömlig resa och utforska de tropiska öarna, fixa en femstjärning hotellupplevelse eller göra den här nya utopin till sitt hem. SAjöintresserade simmar kan till och med greppa rorkulten på en fullt anpassningsbar husbåt och sätta segel mellan öarna! Om sina simmar hellre vill vara i vattnet än ovanpå det så kan de snorkla och dyka ner i havet. Vem vet, de kanske hittar en sjunken skatt eller blir kompis med en sjöjungfru! Med innovatina funktioner som aldrig tidigare skådats i The Sims-serien till PC och en hel värld full av nya möjligheter till lands och till havs, kommer dina simmar att kuna skörda frukterna av sitt eget semesterparadis.


  



Av Emilia - 14 februari 2013 17:00

Se till att ni inte glömmer bort livesändingen som börjar 19.00 ikväll!

Jag vet att jag inte har berättat om livesändningen tidigare, men alla bloggar har redan skrivit om den så det känns bara onödigt om jag gör ett inlägg som nästan ingen har nytta av. Men nu påminner jag er om sändningen som ni kan se

här.

De kommer att prata mer om The Sims 3 Universitetsliv och det kommande paketet Island Paradise. Dessutom kommer mer information om den nya världen Aurora Skies, som kommer ut den 21 februari.

 




Av Emilia - 12 februari 2013 16:30

Alla har vi någon gång haft problem med att välja namn åt våra simmar. Här nedanför har jag samlat ihop fina namn till både pojkar och flickor - dessutom så skriver jag upp lite efternamn också! De flesta av alla dessa namn brukar mina simmar heta. :)


*** Flicka ***


Sabine

Samantha

Emilie

Daisy

Olivia

Juliett

Layla

Vanessa

Gwen

Nicole

Haily

Maddie

Rose

Kitty

Kate

Ashley

Lucy

Alisha

Alice

Scarlett


*** Pojke ***


Jason

Ryan

Brad

Adam

Taylor

Ash

Dan

Jackson

Austin

Toby

Chris

Thomas

Jesse

Gil

Louis


*** Efternamn ***


Cole

Westley

Krug

McCartny

Stone

Wood

Score

Evens

Smith

Luwis

McCord

Pevenn

Wright

Mason

 

 






Av Emilia - 12 februari 2013 16:00

 

Det finns några egenskaper jag väldigt sällan/inte alls använder då jag inte tycker det passar mitt sätt att göra simmar, mina simmar vill jag att de alltid ska vara ganska "trevliga" av sig och inte typ "galna"..

Jag brukar t.ex inte använda Tål inte konst, Gillar inte barn och Ensamvarg och som sagt rä det för att det inte passar min typ av simmar.


Vilka egenskaper brukar era simmar ha?

 

Av Emilia - 11 februari 2013 16:30

Eftersom många andra har en PGC (Perfect Genetics Challenge) så tänker jag också ha en!

Egentligen så är jag i generation 2 just nu, har haft familjen ett långt tag, men jag ska skriva från generation 1. :)

P.S Jag råkade ta bort alla mina bilder på den här familjen, så bli inte förvånade om det inte dyker upp några bilder nu i första generationen... Förlåt, men det finns inget att göra åt det. 


 

 

Här är min grundare!

Namn: Samantha Bell

Ålder: Ungdom

Egenskaper: Datorsnille, Soffpotatis, Gillar inte barn, Arbetsnarkoman och Djurälskare

Favoriter: Pop, Spaghetti, Gredelin

Hårfärg: Blå

Ögonfärg: Ljuslila


Jag lät henne flytta in i ett litet hus som jag hade gjort i Hidden Springs. Samantha hade inte varken pengar, jobb eller vänner, så först skickade jag iväg henne till skolan för att få ett jobb som lärare (ganska opassande jobb för en som inte gillar barn). Hon fick bli lekplatsvakt istället för lärare men man måste ju börja någonstans..


Sedan gick hon över gatan till parken för att skaffa lite kontakter. Sebastian Vandrare, en färdiggjord sim, stod där med sina gamla föräldrar och poserade när papparazzis tog kort på honom. Eftersom han verkade vara väldigt rik och berömd så skulle det vara bra ifall Samantha kunde bli tillsammans med han. Sagt och gjort, efter att de stått i parken och pratat en stund så började det bli mer... intimt mellan de. Till slut tog Samantha modet och kysste honom, och Sebastian besvarade kyssen! Efter den offentliga kyssen så blev Samantha mer och mer känd. Folk började ta kort på henne och vissa frågade om autografer. Hon var inte van vid kändislivet, men Sebastian verkade vara väldigt nöjd med sitt liv. Han bjöd Samantha på dejter och de pratade i telefon hela tiden. Jag ville få han att flytta in i hushållet så fort som möjligt, mest för att han var rik egentligen. Det var så ont om pengar så jag behövde hitta en lösning. Men jag gör det också för att de är så kära och jag tycker de passar bra ihop, tycker inte ni det?


Jag hoppas att ni tycker om min PGC! ^^ 

Not from Sweden?

Vill du också ha fallande hjärtan eller något annat som faller ner?

Länk:

Presentation


Hej och välkommen till en blogg om The Sims 3! Jag är en tjej på 11 år som heter Emilia och här kommer jag att skriva om tips, nedladdningar, nyheter och allt annat som angår spelet! Hoppas att du kommer att stanna kvar här och läsa mina inlägg. Glöm inte

Fråga mig

30 besvarade frågor

Jag på Thesims3.com

Ni får jättegärna bli vän med mig på Thesims3.com! :D

Där heter jag emilia0104.

 

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Historier/noveller
 Nyheter
 Nedladdningar
 Tips och fusk
 Guider
 Mitt spel
 Annat (kommentera gärna vad)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Regler

För att bloggen ska bli en roligare plats att läsa på så har jag satt upp regler. Jag vill gärna att alla följer reglerna så att det ska bli trevligare att vara på bloggen. Jag kommer lägga till fler regler om det behövs. :)

 

Gör inte reklam för dig själv! Om det finns det minsta "Kolla gärna min blogg" i någon kommentar så tas kommentaren bort.

Ställ inte samma fråga/kommentar flera gånger. Ibland kan det ta lång tid att svara, händer det att någon skickar samma fråga/kommentar flera gånger tas ena kommentaren bort.

Var inte elak mot andra. Ingen ska vara elak i kommentarsfältet, frågerutan, gästboken eller någon annanstans.

Berätta gärna era åsikter om bloggen. Vad som kan förbättras osv. Jag tål kritik, men såklart ska man inte överdriva om man tycker något är dåligt.

Ta aldrig mina texter/bilder utan tillåtelse! Det är inte schysst och förr eller senare kommer man att bli upptäckt för det man har gjort.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

I gästboken får du skriva vad som helst, dock är reklam aldrig tillåtet. Ni kan skriva om sims, förbättringar och kritik på bloggen eller något annat du känner att du vill skriva. ^^

Gå till gästboken genom att klicka på bilden nedanför.

 

Följ bloggen

 

 

 

   

RSS

Länkar


Skapa flashcards